[O1] Wymiana sprzęgła i dwumasa na zamach G60 i sprzęgło AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bialy
    Rider
    • 2009
    • 306

    ok. 70-75 tys.
    mechanik mi już stosunkowo dawno (z 10tys. km temu) mówił że sprzęgiełko alternatora mam do wymiany, i że później może dawać jakieś nieprzyjemne odgłosy.
    Jak się przysłuchuję to dźwięk dochodzi od strony pasażera, podejrzewam to właśnie, ale rozrzad chyba już zmienię dla swiętego spokoju razem ze sprzęgłem.

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      Bialy, no to czas najwyższy na wymianę gratów. koszt niewielki, a będzie spokój na długi czas.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        Zamieszczone przez Bialy
        mówił że sprzęgiełko alternatora mam do wymiany
        Bardzo często,gdy sprzęgiełko altka jest do wymiany to napinacz paska klinowego podskakuje i w wyniku tego potrafi pękać.
        W moim przypadku jak padnięty był napinacz paska klinowego to dźwięk nazwałbym jako grzechotanie .
        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          Dokładnie - przy czym to efekt domina - jeśli masz padnięte sprzęgiełko, to niszczy ono pasek wielorowkowy (koszt niewielki) oraz jednocześnie napinacz tego paska (koszt już większy).

          Jak wiesz że masz sprzęgiełko do wymiany - wymieniaj natychmiast, ocalisz napinacz i kilka stówek (jeśli jeszcze jest cały). Jeśli jednak już grzechocze, to najprawdopodobniej po napinaczu.
          Wtedy - sprzęgiełko (ok 120PLN), pasek (ok40), napinacz (kompletny ok 200-240) + wymiana
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • Bialy
            Rider
            • 2009
            • 306

            Właśnie grzechocze...
            A panowie rozrząd zmieniać? Jak pisałem ok. 70tys mam najechane, z tym że 10tys po modyfikacjach jeśli to ma jakieś znaczenie...

            Komentarz

            • sebu
              L&K
              • 2008
              • 1304
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              Zamieszczone przez Bialy
              Właśnie grzechocze...
              To napinacz raczej padł
              Zamieszczone przez Bialy
              A panowie rozrząd zmieniać? Jak pisałem ok. 70tys mam najechane,
              Wszystko zależy na jakich częściach zmieniałeś
              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
              jak pomogłem to daj punkcik
              sprzęgło od G 60

              Komentarz

              • alfik3000
                Drive
                • 2011
                • 95

                Nareszcie pod maską znalazł się zestaw sprzęgła 3000332001. Na starym sprzęgle nie szło już jeździć ponieważ uślizgi pojawiały się już na trójce przy 2tyś. obrotów. Oczywiście nie obyło się bez komplikacji. Przy wykręcani śrub poduszki ukruszyło się jej mocowanie oraz ukręciły się dwie śruby, które zostały w belce. Radzę uważać na stosowanie słabej jakości wykrętaków ponieważ mogą się złamać i zostać w śrubie, a to już poważny problem.
                Reasumując poza wspomnianym sprzęgłem i poduszką przy okazji wymieniłem także uszczelniacz wału korbowego oraz uszczelniacz wybieraka. Robota wykonana własnoręcznie,ale przy wyciąganiu i wkładaniu skrzyni przyda się dodatkowa para rąk.
                Jeżeli chodzi o różnicę w działaniu sprzęgła , to ja na chwilę obecną nie wyczuwam żadnej różnicy pomiędzy dwumasowym kołem, a wyżej wspomnianym zestawem.
                Moje auto
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                Komentarz

                • eros662
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 147
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Koledzy doczytałem na jednym z tematów o O2 że gruchoczę mu na jałowym coś w skrzyni, obstawiał on że to łożysko oporowe. No u mnie po zmianie na jednomas tez zaczęło się tak dziać po jakichś 2tys km. No jak wcisne pedał sprzęgła to cisza. No ja mysle że to raczej sprężyny od tarczy hałasują ale nie mam pewności. Co wy obstawiacie??? No koło od G60 i sprzęgło od AGRa to "sztywny zestaw" więc myśle że to normalne chyba??? bo łożysko przecież zmieniałem no i olej itp ehhh
                  SKODA OCTAVIA TOUR
                  1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                  BLACK COMBII
                  SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                  Komentarz

                  • sebu
                    L&K
                    • 2008
                    • 1304
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    A mi dzisiaj roz...erdoliło się sprzęgło (g60),jestem taki WQRWIONY :x :evil:
                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                    jak pomogłem to daj punkcik
                    sprzęgło od G 60

                    Komentarz

                    • navigator
                      Rider
                      • 2009
                      • 583
                      • Volkswagen

                      eros662, u mnie po zmieanie na G60 też trochę klepało na jałowym, ale od samego początku....po zaaplikowaniu VR6 + wysprzęglik klepie mocniej.... :szeroki_usmiech w "mojej" (tj. sesika) ulubionej teresie klepie jeszcze donośniej, no ale tam jest zaks_rejsing....

                      zestaw rejsing do 2.7 / 3.0 TDI...w pierwszych słowach sprzedawca uczciwie oświadczyłi , iż będzie klepało na jałowym, co nie wszystkim posiadaczom marki premium odpowiada.... :wink:

                      ...we wszystkich przypadkach po wciśnięciu sprzęgła....cisza
                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                      Komentarz

                      • looker
                        RS
                        • 2008
                        • 1886
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        sebu, po jakim przebiegu i na jakich parametrach Nm ci padło ?Jednomas masz rozumiem ?
                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                        Komentarz

                        • eros662
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 147
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          navigator, thx
                          SKODA OCTAVIA TOUR
                          1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                          BLACK COMBII
                          SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                          Komentarz

                          • sebu
                            L&K
                            • 2008
                            • 1304
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            Zamieszczone przez looker
                            sebu, po jakim przebiegu i na jakich parametrach Nm ci padło ?Jednomas masz rozumiem ?
                            Zrobiłem 60 tyś.
                            Tak mam jednomasę,nie wiem ile było Nm.
                            Jutro zabieram się za grzebanie w autku i zobaczę jak to wygląda. :x
                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                            jak pomogłem to daj punkcik
                            sprzęgło od G 60

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              sebu, robiłeś jeszcze jakieś modyfikacje typu wtryski, wirus, wałek, big turbo :?: w sumie 60kkm to ja zrobię w 4-5 lat, więc jakoś mnie to nie boli, tym bardziej, że sprzęt pracuje prawie na granicy wytrzymałości.
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • sebu
                                L&K
                                • 2008
                                • 1304
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                Tony065, nie nierobiłem nic , ma zwykłą serie . Mi wytrzymało 4 lata .
                                Zdejmij opis o zniżkach w Intercarsie , bo już ich niema . :wink:
                                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                jak pomogłem to daj punkcik
                                sprzęgło od G 60

                                Komentarz

                                • wolas
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 290

                                  Jak się dogrzebiesz to napisz co tam poleciało, ja mam 18 tys wiec myślę, ze jeszcze trochę wytrzyma, ale ciekawość mnie zżera co tam się mogło stać.

                                  Komentarz

                                  • sebu
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1304
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    wolas, naprawa się trochę przesunęła w czasie,dopiero w następnym tygodniu będę grzebał w autku,ale jak rozbiorę to dam znać co padło.


                                    Rozsypał się docisk
                                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                    jak pomogłem to daj punkcik
                                    sprzęgło od G 60

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      czy docisk z T4 jest mocniejszy od G60 :?:
                                      Załączone pliki
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • zielas87
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 144

                                        czy ktoś mógłby ocenić czy któreś z tych zestawów warte jest do zakupu?
                                        bo to które mam na samochodzie niby jednomasowe ale już po długim przebiegu uślizguje się. zależy mi na wmiarę dobrym jednomasie pasującym p&p kompletny zestaw cena do ok. 1000zł wszystkie graty.
                                        a niestety nie jestem zorientuowany które części będą najlepiej pasować, poproszę o pomoc w formie jakichś linków ja znalazłem te 3....

                                        1. http://allegro.pl/sprzeglo-tarcza-do...250114619.html

                                        2. http://allegro.pl/sprzeglo-vw-audi-0...251723084.html

                                        3. http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-vw-...211011236.html
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          zielas87, a program już zrobiłeś :?: sam wkładałeś ten 1-mas :?: w temacie zakupów:
                                          1. złom.
                                          2. drogi złom.
                                          3. jedyna opcja.
                                          nie zapomnij o nowych śrubach, bo stare się rozciągają.
                                          ja mam taki zestaw od 2,5 roku i jest dobrze, a czasem pozwolę sobie na mały sprint z pod świateł :diabelski_usmiech
                                          dziś za bardzo nie pomogę, bo z domofonu to słabo po necie się śmiga, ale dobre koło 1-masowe to ok. 150-200zł. czasem nawet zabielać nie trzeba, wystarczy zwykły papier ścierny do oczyszczenia. za ok. 350zł zestaw NOWEGO sprzęgła, najlepiej Sachs. nowe śruby to ok. 50-60zł. nie rób drutu. części z elementami ruchomymi tylko nowe.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • zielas87
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 144

                                            Zamieszczone przez Tony065
                                            sam wkładałeś ten 1-mas
                                            nie, kupiłem już z jednomasem

                                            Zamieszczone przez Tony065
                                            nie rób drutu. części z elementami ruchomymi tylko nowe.
                                            no właśnie tak bym chciał ale chcę kupić już cały zestaw ze śrubami, i szukam czegoś dobrego nie byle co, mogę do poniedziałku się wstrzymać z zakupem, jak ktoś będzie miał chwilę chęci to może znajdzie coś więcej niż ten 3 link, do niego ewentualnie pozostaje kupic tylko śruby tylko też nie wiem gdzie i jakie...
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            Komentarz

                                            • alfik3000
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 95

                                              Śruby kupisz w ASO. Koszt, to około 70zł (śruby do koła i docisku). Numery śrub znajdziesz na pierwszej stronie tego tematu.
                                              Moje auto
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                                              Komentarz

                                              • ulysse
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 496

                                                tutaj masz wszystko ładnie wypisane co założyłem do siebie i jest gitara

                                                Komentarz

                                                • jaru76
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 5

                                                  Witam wszystkich. Jako nowy forumowicz i szczęśliwy posiadacz Skody Octavi 1.9 tdi 90 KM rok według dowodu 1999 ,a nr vin 2000 proszę o pomoc związaną ze sprzęgłem. Oznaczenia silnika nie znam ponieważ nie mam żadnej naklejki. Mianowicie chodzi mi o przerobienie 2M na 1M i jak rozumie z powyższych postów mam założyć taki zestaw:
                                                  - koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
                                                  - kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
                                                  - śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
                                                  - śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03
                                                  Sam problem polega na tym czy mogę koło G60 zastąpić kołem od silnika 1Z.
                                                  Za pomoc bardzo dziękuje.

                                                  Komentarz

                                                  • Tony065
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2487
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                    jaru76, tak, możesz
                                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                    Antek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...